Vertrouwenspersoon

Ik ben Lisa Sanna, voor scouting Amicus ben ik aangesteld als interne vertrouwenspersoon van de groep.

Bij scouting vinden we het belangrijk dat onze leden binnen een sociaal veilige omgeving leuke en uitdagende scoutingactiviteiten kunnen doen, waardoor ze zich persoonlijk ontwikkelen.

Zelf ben ik al ruime tijd lid van scouting Amicus. Daarnaast heb ik een tijdje de functie van groepsbegeleider binnen de groep en het bestuur vervuld. Ook kunnen jullie mij kennen als lid van de plusscouts.

Wat is een vertrouwenspersoon?

Een vertrouwenspersoon is een persoon waar vrijwilligers, jeugdleden of ouders/verzorgers in vertrouwen kunnen praten. Dit kan gaan over een concreet voorval, maar ook over een onderbuikgevoel en twijfels. De vertrouwenspersoon heeft als doel dat de hulpvrager zich ondersteund weet in eventuele vervolgstappen.

Jullie kunnen mij bereiken via het volgende e-mailadres: